Regulamin korzystania z serwisu

REGULAMIN WYKONYWANIA ŚWIADCZEŃ

ZDROWOTNYCH  W FORMIE USŁUGTELEMEDYCZNYCH

Poniższy Regulamin stanowi zasady świadczenia usług drogą<elektroniczną w rozumieniu  art.  8  ust.  1  pkt ” ustawy  z  dnia  18  lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r., Nr 144, poz. 1204, ze zm.), w zw. z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) w zw. z art. 24 ustawy z dnia 15
kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Dz. U . 2011 Nr 144 poz. 1204, ze zm.)

§ 1.

Postanowienia ogólne i definicje

Dane osobowe –osoby fizycznej w myśl Rozporządzenia
2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE.

Regulamin – określa warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną przez usługodawcę, w ramach serwisu internetowego
działającego pod adresem ul. Św. Marcin 29/8, 61-806 Poznań

Usługodawca – Alapenio sp. z o.o. KRS 0001060822,
NIP: 7831888440, REGON: 52648112700000, ul. Św. Marcin 29/8, 61-806
Poznań: adres e-mail kontaktowy: kontakt@alapenio.pl. Podmiot leczniczy jest wpisany do księgi rejestrowej pod numerem 000000228486. Lekarzem realizującym konsultacje medyczne jest lekarz Filip Cybul, posiadający prawo wykonywania zawodu nr 2892576.

Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność
do czynności prawnych, która skorzystała z oferty serwisu.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonująca
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą
lub zawodową, z Usługodawcą.

Usługodawca – Alapenio spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Krajowy Rejestr Sądowy: 0001060822, NIP: 7831888440, REGON: 52648112700000, ul. Św. Marcin 29/8, 61-806 Poznań: adres e-mail kontaktowy: kontakt@alapenio.pl. Podmiot leczniczy jest wpisany do księgi rejestrowej pod numerem 000000267983. Zakład Leczniczy: CENTRUM ZROWIA AGAMED, ul. Promienista 6, 60-288 Poznań. Lekarzem realizującym konsultacje medyczne jest lekarz Filip Cybul, posiadający prawo wykonywania zawodu nr 2892576.

Serwis – platforma internetowa Usługodawcy,
prowadzona pod adresem internetowym: marihuanamedyczna.com.pl

Specjalista – korzystający z serwisu, będący
lekarzem, prowadzącym praktykę lekarską.

Spółka – Alapenio sp. z o.o. KRS 0001060822, NIP:
7831888440, REGON: 52648112700000, ul. Św. Marcin 29/8, 61-806
Poznań.

Pacjent  – osoba fizyczną, która korzysta z usługi telemedycznej,

Rejestracja – proces polegający na utworzenia profilu.

Usługa telemedyczna – świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz pacjenta, za pośrednictwem urządzenia teleinformatycznego, realizowane na podstawie umowy Pacjenta ze Spółką

§ 2.

Rodzaje i zakres usług

  1. Serwis oferuje usługi:

– konsultacji lekarskiej w systemie zdalnym, przy pomocy łączy teleinformatycznych – telefonicznie

– celem odbycia konsultacji klient zobowiązany jest wypełnić formularz, podają prawdziwe informacje m.in. o swoim stanie zdrowia,

– konsultację poprzedza też uiszczenie opłaty przez klienta, zgodnie z taryfą,

  1. Regulamin nie określa minimalnego czasu trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy o świadczenie usług.

  2. W ramach Usługi telemedycznej Pacjent otrzymuje: zdalną konsultację lekarską (rozmowa telefoniczna) z możliwością wystawienia przez lekarza
    e-recepty.

§ 3.

Zasady współadziałania z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

Spółka w celu świadczenia usług medycznych prowadzi stałą współpracę z lekarzami na podstawie stosownych umów cywilno-prawnych.

§ 4.

Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Wymagania techniczne konieczne narzędzia wykorzystywanego przez Klienta do niezakłóconego korzystania z oferty Usługodawcy:

– przeglądarka internetowa (możliwe pojawienie się konieczności zezwolenia dot. plików cookies),

– połączenie internetowe umożliwiające pobieranie plików,

– aktywna skrzynka e-mail,

– oprogramowanie komputerowe umożliwiające obsługę plików posiadających rozszerzenia takie jak: doc, docx, txt, pdf, jpg,

– sprawny aparat telefoniczny znajdujący się w zasięgu sieci,

2. W związku z korzystaniem przez Klienta z łącza internetowe i konieczności pobrania danych, możliwe jest przedostania się do
urządzenia Klienta niepożądanych treści i szkodliwego oprogramowania, za co Usługodawca nie podnosi odpowiedzialności.

3. Usługodawca nie dostarcza żadnego oprogramowania dla Klienta celem skorzystania z usługi.

§ 5.

Warunki nabycia usługi

  1. Informacje widniejące na stronie Marihuanamedyczna.com.pl dotyczące usług medycznych, w tym opisy usług i ich ceny, nie stanowią
    oferty, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 KC.

  2. Pierwszym etapem złożenia zamówienie jest wypełnienie stosowanego formularza, w którym podane zostaną m.in. dane osobowe oraz adres
    klienta, a także dane medyczne. Następnie Klient dokonuje zapłaty przy pomocy urządzeń teleinformatycznych.

  1. Wskazane na stronie internetowej Marihuanamedyczna.com.pl ceny są kwotami brutto w walucie polski złoty (PLN).

  2. Klient zobowiązany jest wykonać płatność w dniu złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności Usługodawca nie będzie
    realizował zamówienia.

§ 6.

Opłaty za świadczenia zdrowotne

Cennik opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych przez Spółkę znajduje się na stronie internetowej pod adresem: marihuanamedyczna.com.pl

§ 7.

Zawarcie umowy

  1. Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zawierana jest pomiędzy
    Spółką o Pacjentem, zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym
    regulaminie

  2. Celem zawarcia umowy, o której mowa w pkt 1 konieczne jest
    dokonanie przez Pacjenta wskazanych niżej czynności:

    1. Wypełnienie formularza,

    2. Akceptacja regulaminu i polityki prywatności,

    3. Dokonanie stosownej opłaty, zgodnie z instrukcją wskazaną na
      stronie internetowej pod adresem Marihuanamedyczna.com.pl,

  3. Umowa o której mowa w pkt 1 zawarta zostaje w momencie uiszczenia
    płatności przez Pacjenta.

§ 8.  

Przebieg świadczenia usługi

  1. Świadczenia zdrowotne odbywają się w formie zdalnej za pomocą urządzeń teleinformatycznych. Podstawą do ich przeprowadzenia są dane
    wprowadzone przez Pacjenta do formularza znajdującego się na stronie internetowej Marihuanamedyczna.com.pl,

  2. Pacjent wprowadza na formularzu dane osobowe i medyczne, które następnie analizowane są przez lekarza. Kolejnym etapem jest badanie lekarskie przeprowadzone telefonicznie (w czasie rzeczywistym). Po przeprowadzeniu badania lekarz decyduje o wystawieniu albo odmowie wystawienia
    e-recepty. 

  3. Recepta przesłana zostaje na adres e-mail wskazany przez Pacjenta. Wraz z nią przesłany zostaje czterocyfrowy kod e-recepty za
    pośrednictwem systemu sms, na numer telefony podany przez Pacjenta,

  4. E-recepty, wystawione przez lekarza nie są refundowane zatem odpłatność równa 100% ceny wskazanej w aptece,

  5. Badanie pacjenta stanowi podstawę na której lekarz przepisuje ilość opakowań leków. Maksymalnie jest to jedno opakowanie
    jednego leku.

  6. Usługa Telemedyczna świadczona jest 7 dni w tygodniu w godzinach od 8 do 22. Jej wykonanie następuje w ciągu 24 godzin od dokonania
    zapłaty i wypełnienia formularza znajdującego się na stronie internetowej pod adresem Marihuanamedyczna.com.pl. W sytuacjach
    wyjątkowych (braku dostępności lekarza) termin ten wydłużony zostać może do 72 godzin, po uprzednim poinformowaniu Pacjenta,

  7. O odmowie wystawienia recepty, z uwagi na przeciwskazania medyczne albo prawne, Pacjent poinformowany zostaje w ciągu 24 godzin. W
    sytuacjach wyjątkowych (braku dostępności lekarza) termin ten wydłużony zostać może do 72 godzin, po uprzednim poinformowaniu Pacjenta,

  8. W uzasadnionej sytuacji, lekarz może zwrócić się do Pacjenta o przesłanie mu stosownej, należącej do niego dokumentacji medycznej. Brak
    realizacji ww. prośby stanowić będzie podstawę do odmowy wystawienia recepty i braku zwrotu środków za świadczoną usługę
    telemedyczną,

  9. Lekarz przeprowadza z pacjetnem rozmowę telefoniczną stanowiącą badanie. Lekarz w ciągu 48 godzin dwukrotnie podejmie próbę połączenia telefonicznego. Po ich bezskuteczności, lekarz  odmawia wystawienia recepty, przy czym w
    sytuacji takiej pacjentowi nie przysługuje zwrot środków za przeprowadzoną usługę telemedyczną, Lekarz może dzwonić z numeru zastrzeżonego.

  10. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe w związku z podaniem przez Pacjenta nieprawdziwych informacji w formularzu czy innej
    formie konsultacji, świadczonej w ramach usługi telemedycznej.

  11. Spółka umożliwia dokonanie płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych:

    1. PayU dostarczanych przez PayU S.A. ul. Grunwaldzka 186, 60-166
      Poznań, KRS: 0000274399, NIP : 779-23-08-495;

    2. Przelewy24 dostarczanych przez PayPro S.A.ul. Pastelowa 8, 60-198
      Poznań KRS: 0000347935 NIP: 779-236-98-87

W zakresie dozwolonym przez prawo, za opóźnienie płatności lub problem w płatnościach z przyczyn leżących po stronie PayU albo
Przelewy24, Spółka nie ponosi odpowiedzialności.

§ 9.

Reklamacje

  1. Jeżeli zaistnieje wada świadczonej usługi, bądź nie będzie ona zgodna z zapisami niniejszego regulaminu Klient może złożyć
    reklamację.

  2. Reklamacje dotyczące usługi składać należy na adres e-mail: przychodnia@marihuanamedyczna.com.pl

  3. Reklamacja w formie pisemnej zawierać powinna: imię i nazwisko Klienta, datę zamówienia, co podlega reklamacji i z jakiej przyczyny.

  4. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od momentu jej zgłoszenia.

  5. Przed upływem terminu wskazanego w § 5 pkt. 4 Klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail
    o rozstrzygnięciu reklamacji.

§ 10.

Odpowiedzialność

  1. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniem na stronie Marihuanamedyczna.com.pl, w
    szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem tajemnicy zawodowej, innej informacji poufnej lub tajemnicy, naruszeniem dóbr
    osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.

  2. Usługodawca zastrzega, iż korzystanie z udostępnianych przez niego Usług dokonywane jest wyłączne ryzyko Użytkownika.

  3. Usługodawca nie odpowiada za skutki niewykonania lub nienależytego wykonania warunków umowy przez Klienta.

§ 11.

Prawa konsumenta

Konsument ma prawo do m.in.:

  1. bezpłatnej pomoc rzecznika konsumentów,

  2. bezpłatnej pomocy organizacji społecznej, mającej w swym statucie wymienione zadanie ochronie konsumentów,

  3. złożenia wniosku do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej;

  4. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
    zakończenia sporu.

§ 12.

Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący jednocześnie Konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny i opłat, z wyjątkiem kosztów
    określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827).

  2. Oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres poczty elektronicznej Usługodawcy – przychodnia@marihuanamedyczna.com.pl

  3. Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej z Usługodawcą, a wiec na odległość lub poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie przysługuje Konsumentowi jeżeli:

– usługodawca wywiązał się z ciążących na nim obowiązków tj. wykonał usługę, za zgodą Konsumenta, którego poinformował o braku możliwości
odstąpienia od umowy, przed jej zawarciem, jeżeli Usługodawca ją wykona,

– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;

– w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

– w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
rzeczy;

– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

– zawartej w drodze aukcji publicznej;

– o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;

– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.

§ 13.
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest wiążący dla Klienta od momentu zaakceptowania przez niego jego postanowień.

  2. Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2023 r.

Informacja

Z głębokim żalem informujemy, że z powodu zmian w przepisach nasza przychodnia musi zakończyć swoją działalność.

Był to dla nas wyjątkowy rok, pełen wyzwań, ale przede wszystkim wzajemnego zaufania i wsparcia, za które jesteśmy Wam ogromnie wdzięczni.

Dziękujemy, że byliście z nami i obdarzyliście nas swoim zaufaniem.

Życzymy Wam dużo zdrowia, siły i samych spokojnych dni.


Z wyrazami wdzięczności,
Zespół Przychodni